Провідними завданнями шкільної ПМПК є питання вивчення рівня пізнавальних можливостей учнів з метою визначення адекватних умов навчання. Шкільною ПМПК проводяться діагностичні обстеження школярів з вадами мовлення з метою виявлення учнів-окалькуліків, -дисграфіків. Учнів 7-9 класів обстежуються з метою визначення чи підтвердження діагнозу, типу навчальної програми. З метою діагностичної роботи проводиться моніторинг результативності навчання учнів 1-4 класів із проблемами в навчанні. Для забезпечення фахового удосконалення та методичної майстерності вчителів проводяться семінари-практикуми та індивідуальні консультації.
Для налагодження організаційно-аналітичної роботи членами шкільної ПМПК протягом року аналізуються результати медичного огляду дітей та вивчаються особливості психофізичного розвитку новоприбулих учнів. Члени шкільної ПМПК відвідують уроки та надають рекомендації для адаптації дітей у шкільному колективі.
В рамках роботи шкільної ПМПК практичним психологом школи проводяться наступні види робіт:
– вивчення рівня пізнавальних можливостей учнів 1класу з метою визначення оптимальних умов навчання;
– вивчення психічного розвитку дитини, її пізнавальних можливостей учнів 2 – 9 класів на початок навчального року з метою визначення адекватних умов навчання кожного з них;
– вивчення учнів 1-5 класів з метою визначення профілю трудового навчання;
– обстеження контингенту учнів у кінці навчального року для визначення відповідності навчання їх у тому чи іншому класі та переводу до наступного класу.
Для покращення методичної роботи поповнюється база шкільної ПМПК законодавчими та нормативними документами з питань захисту прав дитини та організації корекційної роботи, які мають вади розумового та психофізичного розвитку. Членами шкільної ПМПК надається методична допомога батькам з питань навчання, виховання дітей з девіантною поведінкою. Крім того члени шкільної ПМПК допомагають педагогам школи в організації та проведенні соціально-педагогічної роботи з сім’ями, які виховують особливу дитину.
Шкільна ПМПК сприяє створенню особливих умов для навчання та виховання дітей та підбору програм в навчально-виховному процесі.
Члени шкільної ПМПК проводять діагностичну роботу, кожного року переглядаючи контингент учнів 1-4 класів для визначення відповідності їх навчання у даному класі та переводу до наступного класу, сприяють створенню особливих умов для навчання та виховання дітей.
Логопедом школи обстежуються учні 1-6 класів з метою виявлення учнів логопатів для встановлення необхідності відвідувати логопедичні заняття та надається консультативна допомога батькам з питань навчання та виховання дітей, які потребують допомоги логопеда.
Завдання шкільної психолого-медико–педагогічної комісії
- Здійснювати психолого-медико-педагогічне обстеження дітей з метою виявлення порушень їхнього психо-фізичного розвитку, визначення умов реабілітації, корекційного навчання, виховання, лікування.
- Для забезпечення фахового удосконалення та методичної майстерності вчителів проводити семінари-практикуми.
- Надавати консультативно-методичну допомогу батькам з питань навчання, виховання дітей з девіантною поведінкою.
- Обстежувати та визначати учнів, які потребують навчання за індивідуальною програмою.
- Вивчати особливості психофізичного розвитку новоприбулих учнів.
- Оновлювати банк даних дітей, які навчаються в школі.
- Систематизувати діагностичні методики для логопедичного обстеження в шкільної ПМПК кожної вікової групи та дітей з межовими станами.
- Вивчати питання працевлаштування учнів випускного класу та шляхів їх реалізації.
- Проведення засідання з представниками обласної психолого-медико-педагогічної консультації.
Склад шкільної ПМПК
Голова комісії – заступник директора з навчальної роботи, вчитель-дефектолог
Заступник голови комісії – лікар-педіатр.
Члени комісії:
Вчитель – дефектолог, секретар шПМПК;
Практичний психолог;
Вчитель – логопед;
Вчитель трудового навчання, вчитель – дефектолог;
Вихователь.