Практичний психолог разом із соціальним педагогом як працівники соціально-психологічної служби приймають участь у здійсненні освітньої, виховної роботи, спрямованої на забезпечення всебічного індивідуального розвитку учнів, збереження їх повноцінного психологічного здоров’я.
Рис.1. Структура та мета діяльності соціально-психологічної служби спеціальної школи-інтернату
Робота ведеться на основі звернення учнів, педагогів та батьків.
Соціальний педагог веде патронаж соціально-незахищених вихованців, дбає про їх соціальну адаптацію особливої уваги потребують діти-сироти та діти, позбавленні батьківського піклування. Вихованці забезпечені одягом, взуттям, харчуванням, канцтоварами, навчальними посібниками. Велика увага приділяється відпочинку учнів даної категорії. У вільний час вони відвідують спортивні секції, танцювальну та вокальні студії, займаються прикладним мистецтвом.
Соціально-психологічна служба сприяє захисту прав учнів, представляє їхні інтереси та працює у тісному зв’язку з державними та громадськими організаціями.
Рис. 2. Мережа співпраці соціально-психологічної служби
Школа для дитини є центром освоєння соціуму. Перший досвід між особових відносин, засвоєння знань, і багато чого іншого – все це отримує дитина в школі. Психолог та соціальний педагог допомагають дитині засвоїти весь цей досвід через освоєння поведінки, і побудову власної позиції, при якій у дитини виробляється усвідомлене сприйняття світу.