- Методична спільнота вихователів
- Методична спільнота вчителів початкових класів та логопеда
- Методична спільнота класних керівників
- Методична спільнота вчителів-предметників
Одними з пріоритетних напрямків діяльності КЗ “Золотоніська спеціальна школа Черкаської обласної ради” є організація методичної роботи яка спрямована на підвищення професійної компетентності педагогів, тож науково-методична проблема «Формування ключових компетентностей учнів з особливими очвітніми потребами в умовах сучасних освітніх трансформацій».
Робота над проблемою стимулює педагогічний колектив до практичного втілення ідей та основних принципів індивідуалізації та диференціації навчально-виховного процесу. Рівень майстерності педагогів школи підвищується за рахунок налагодженої системи методичної роботи в навчальному закладі. Адже, однією із складових професійної діяльності педагогів є методична робота.
Удосконалення науково-методичної роботи, підвищення її ефективності проводиться шляхом надання адресної допомоги педагогічним працівникам на основі аналізу результативності їхньої діяльності та діагностування педагогічної майстерності.
Методична робота у спеціальній школі – один із напрямків роботи щодо підвищення фахового рівня педагогів, якості навчання та виховання дітей з вадами психофізичного розвитку. У сучасній літературі та практиці частіше вживається термін «науково-методична робота», щоб наголосити на необхідності зв’язку науки з практикою і підкреслити недоцільність їх окремого існування.
Пріоритетними завданнями методичної роботи в нашому навчальному закладі заступник з навчальної роботи вважає:
-
вивчення педагогами державних та нормативних документів про загальну і спеціальну освіту в Україні; інструктивно-методичних документів органів освіти;
-
ознайомлення із теоретичними і практичними досягненнями загальної педагогіки і психології;
-
надання педагогам інформації про результати наукових досліджень і передового педагогічного досвіду в галузі навчання і виховання дітей, що потребують корекції психофізичного розвитку;
-
вивчення вчителями і вихователями чинних вдосконалених навчальних планів і програм, підручників і посібників, що поглиблюють зміст методичної роботи;
-
ознайомлення із інноваційними педагогічними технологіями загальної та спеціальної освіти;
-
ознайомлення із застосуванням варіативних методів навчально-корекційної і корекційно-виховної роботи;
-
постійний аналіз колекційного навчально-виховного процесу з метою систематичності науково-методичної роботи, визначення її змісту та постійного удосконалення;
-
надання дієвої допомоги педагогам в удосконаленні їх професійної підготовки відповідно до фахового рівня.
Ефективність організації науково-методичної роботи визначає чітке планування форм і змісту роботи, результативність підготовлених та проведених заходів. Центром методичної роботи в школі є методичний кабінет. Він має нормативні документи, методичні матеріали педагогічних працівників, які систематизовані і доступні для постійного використання. Створено банк педагогічного досвіду, який дає можливість ефективно проводити педагогічні заходи. Є науково-методична, інформаційна, довідкова, науково-популярна література, література з питань педагогіки і психології, педагогічна преса, технічні засоби навчання, аудіотехніка. До послуг педагогів нашої школи близько двадцяти періодичних видань з проблем педагогіки, психології, корекційної освіти тощо.
Методичний підрозділ |
Керівник |
Методична рада |
Заступник з НР |
МО учителів природничо-математичного циклу |
Вчитель математики |
МО учителів трудового навчання |
Вчитель трудового навчання |
МО учителів української мови, літератури та логопеда |
Вчитель мови |
МО класних керівників |
Заступник ВР |
МО вихователів |
Вихователь |
МО учителів початкових класів |
Вчитель початкових класів |
Психолого – педагогічного семінару |
Практичний психолог |
Динамічна група з проблем адаптації п’ятикласників |
Практичний психолог |
Творче об’єднання «Крок» |
Педагог-організатор |
Центр методичної роботи школи – методична рада
При методичному кабінеті працює методична рада, до складу якої входять:
-
голова методичної ради – заступник директора з навчальної роботи;
-
заступник голови – заступник директора з виховної роботи;
-
секретар методичної ради – вчитель-дефектолог.
Членами ради є:
-
керівник м/о вчителів природничо-математичного циклу;
-
керівник м/о вчителів початкових класів;
-
керівник м/о вчителів трудового навчання;
-
керівник м/о вчителів української мови та логопеда;
-
керівник м/о вихователів;
-
практичний психолог, керівник психолого-педагогічного семінару;
-
бібліотекар.
На засіданнях методичної ради обговорюються і обираються варіанти змісту освіти (навчальні плани, програми, підручники тощо), форми і методи навчально-виховного процесу та способи їх реалізації. В компетенції методичної ради – організація роботи з підвищення кваліфікації та майстерності педагогічних кадрів, розвитку їх творчої ініціативи, впровадження досягнень науки і передового педагогічного досвіду.
№ п/п |
Зміст |
Відповідальні |
Примітка |
1. |
Підсумки роботи методичної ради за минулий навчальний рік. |
Заступник директора з НР |
|
2. |
Обговорення і затвердження плану роботи методичної ради на наступний навчальний рік. |
Заступник директора з НР |
|
3. |
Розподіл обов’язків між членами методичної ради. |
Заступник директора з НР |
|
4. |
Обговорення і затвердження планів роботи шкільних м/о та психолого-педагогічного семінару на наступний навчальний рік. |
Керівники м/о, ППС |
|
5. |
Затвердження плану проведення предметних тижнів у навчальному році. |
Заступник директора з НР |
|
6. |
Обговорення навчальних програм з базових дисциплін, рекомендацій Міністерства освіти і науки України щодо викладання предметів. |
Заступник директора з НР |
|
7. |
Організація роботи Школи молодого вчителя. |
Заступник директора з НР |
|
8. |
Ознайомлення з нормативними документи з питань організації навчально-виховного процесу. |
Заступник директора з НР |
|
9. |
Огляд новинок методичної літератури. |
Бібліотекар |
№ п/п |
Зміст |
Відповідальні |
Примітка |
1. |
Про участь педагогічного колективу у виставці передового педагогічного досвіду «Освіта Черкащини». |
Заступник директора з НР |
|
2. |
Затвердження плану підготовки та проведення атестації педагогічними працівниками школи. |
Заступник директора з НР |
|
3. |
Організація взаємовідвідування уроків. Аналіз особливостей сучасного уроку. |
Заступник директора з НР |
|
4. |
Про організацію та проведення шкільної олімпіади з трудового навчання серед учнів 8-10 класів. |
Заступник директора з НР |
|
5. |
Огляд нормативних, директивних документів, новинок психолого-педагогічної літератури. |
Бібліотекар |
|
6. |
Про організацію та проведення місячника педагогічної майстерності у закладі. |
Заступник директора з НР |
№ п/п |
Зміст |
Відповідальні |
Примітка |
1. |
Гурткова та позакласна робота з предметів. |
Члени ради |
|
2. |
Самоосвіта учителів школи. |
Керівники м/о |
|
3. |
Методичні рекомендації щодо випуску друкованої продукції педагогами школи. |
Заступник директора з НР |
|
4. |
Урок – як основна форма організації навчання в спеціальній школі. |
Заступник директора з НР |
|
5. |
Про стан підписки періодичних фахових видань. |
Бібліотекар |
№ п/п |
Зміст |
Відповідальні |
Примітка |
1. |
Робота з молодими педагогами. |
Заступник директора з НР |
|
2. |
Аналіз проведення шкільної олімпіади з трудового навчання серед учнів 8-10 класів. |
Заступник директора з НР |
|
3. |
Про підсумки проведення місячника педагогічної майстерності у закладі. |
Керівники м/о |
|
4. |
Сучасні педагогічні технології, комп’ютеризація у навчально-виховному процесі. |
Заступник директора з НР |
|
5. |
Огляд методичної літератури. |
Бібліотекар |
№ п/п |
Зміст |
Відповідальні |
Примітка |
1. |
Результати чергової атестації педагогів школи та підсумки курсової перепідготовки. |
Заступник директора з НР |
|
2. |
Діяльність роботи шкільних м/о, психолого-педагогічного семінару щодо вдосконалення педагогічної майстерності та фахового рівня педагога. |
Керівники м/о, керівник ППС |
|
3. |
Стан проведення предметних тижнів. |
Керівники м/о |
|
4. |
Виконання наказу про методичну роботу в школі. |
Заступник директора з НР |
|
5. |
Інформаційні зведення з періодичної преси, методичних видань. |
Бібліотекар |
|
6. |
Обмін думками та пропозиціями щодо складання річного плану роботи школи та планування методичної роботи на наступний навчальний рік. |
Члени методичної ради |